Bortom sol och måne

Solklar ny favorit från igår. Här med Sofia Pekkari, men Helen gjorde den bättre. Såklart. Alltid. Hursomhelst; en vacker text, en vacker melodi. Vackert budskap.
 
 
Det finns nog miljarder stjärnehopar
Bortom sol och måne
Röster ur den svarta rymden ropar
Bortom sol och måne

Sökare ska hon heta; allting vill hon veta
Ja, människan kan aldrig sluta leta
Bortom sol och måne

Om jag ber om svar på livets gåta
Står du som en fåne
Jag kan höra himlens änglar gråta
Bortom sol och måne

Änglarna sträcker vapen inför okunskapen
Och öppna står dom tysta svarta gapen
Bortom sol och måne

Fast jag är ganska välförsedd med styrka, mod och rättframhet
Så kan jag någon gång bli rädd för allt det där som ingen vet
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback