Dagen

Idag har jag
  • vaknat alldeles för sent, men hann ändå till bussen (och fixa busskaffe och äta gröt, herreminje),
  • gosat ohälsosamt mycket med kidsen (går det ens?); det där med en mjuk liten kind mot ens arm när man läser saga...
  • haltat omkring och svurit över mitt vänstra knä,
  • långpromenerat (eller ja, fyra kilometer) till bussen när jag skulle hem,
  • varit på FLX,
  • stått på crosstrainern i fyrtio minuter,
  • varit på BodyCombat och förbannat mitt knä som strejkade så jag inte kunde köra benlåten för fullt,
  • gjort bananpannkakevåfflor, våffeldagen till ära,
  • lärt mig att våffeldagen även firas i Norge idag,
  • mailat tillbaka till restaurangen, där vi ska äta vår bröllopsmiddag och fått veta att haricot verts kan bytas ut mot grillad halloumi (från det värsta till det bästa, halleluja) och att vi är välkomna att provsmaka middagen någon gång,
  • blandat ihop morgondagens frukost; chiapudding à la Viola.
Ja, även denna tisdag har gått. Onsdag imorgon. Onsdagar är bra. Vet inte varför, men så känns det. Det finns alltid något att se fram emot på just onsdagar, har jag upptäckt.
 
 Bananpannkakevåffla med kvarg och hallon. Ja, de är frysta.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback