En ny identitet ska formas

Maria
Kristina
Emilia
Persson
 
Tolv stavelser. Tjugosex bokstäver. Fyra versaler och tjugotvå gemener. Tolv vokaler, varav fem hårda och sju mjuka. Fjorton konsonanter.
 
Hela min identitet wrappad upp i ett nötskal.
 
Om tre månader, knappt, heter jag inte så längre. De två sista stavelserna, de sju sista bokstäverna den sista versalen, de sex sista gemenerna, den sista mjuka vokalen, den sista hårda vokalen och de sista fem konsonanterna. De ska bytas ut.
 
Ersättas med tre stavelser. Sex bokstäver. En versal och fem gemener. Tre vokaler, varav en mjuk och två hårda. Tre konsonanter.
 
En ny identitet ska formas. Ingen kommer heta som jag. Ingen med samma för- och efternamn i kombination. Finaste byter också. Vi ska ta hans mammas flicknamn. Det är så fint.
 
En ny identitet. Det känns... speciellt. Lite hisnande. Men bra. Stort. Och bra. Framförallt bra. Det kommer klinga fint. Och gå hand i hand med den jag är, med de små. En av dem konstaterade att jag blir som Byggare Bob. Han heter Byggare. Och kan bygga. Mitt namn kommer passa perfekt.
 
Det känns bra. Fint.
 
Kan ni föreställa er att den man ens finns som vill gifta sig med ovanstående?

Kommentarer
Moa säger:

Du kommer alltid att vara Maria Peeee! Så de så ;)

Svar: För er är jag vadsomhelst <3 Puss
Maria P

2014-04-01 | 18:16:34
Du vet vem säger:

Tid för förändring. Med fötterna på jorden och blicken fästad på en frisk och lycklig framtid!

2014-04-01 | 22:00:49

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback