Episkt

Idag har jag varit så stolt över mina små. Är, fortfarande.
 
I flera veckor har vi, jag och min grupp, arbetat med att dramatisera Bockarna Bruse. Några stolar kan lätt bli en bro och barnen har själva fått välja roller. Idag fick vi chansen att sätta upp vår lilla teater för resten av barnen på förskolan.
 
Och som de gjorde det! Allihop gjorde sitt absolut yttersta och jag var så himla stolt över dem efteråt. Jag kunde knappt sluta tala om för dem, hur stolt och glad jag var över deras insats. Jag berättade hur modiga jag tyckte de var, och hur glad och stolt jag var. Det lyste om dem, och jag tror de tyckte om att få stå i rampljuset en stund.
 
Dagens mest episka kommentar kom vid lunchen. Tre av mina bordsherrar har fått för sig att jag ska småjäklas med Finaste (jag vet verkligen inte varför), och deras idéer vet inga rimliga gränser. Det är alltifrån att hälla vatten i Finastes säng (vilket jag dock frånsagt mig; då blir ju jag tvungen att sova i blötan) till att spola ner alla hans kläder (kalsonger exkluderade) i toaletten.
 
Idag kom dock ett nytt, innovativt förslag (vilket jag bara var tvungen att twittra om):
 
 Jag vet inte med er... men jag hade då aldrig kommit på den idén på egen hand...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback