Jag ska bara dricka ur mitt kaffe

Idag vaknade jag med en huvudvärk som överskred alla gränser för rimlighet. Yrsel och prickar i synfältet. Migrän, skulle väl kunna vara en diagnos.
 
Kroppen är trött; mer eller mindre slut. Promenaden från bussen var en kraftansträngning. Fysiskt är jag så trött att jag är nära tårar just nu, och jag vet inte ens vad det beror på. För sovit har jag.
 
Kommer kanske igång, bara jag får träffa barnen. Jag hör dem genom dörren just nu, hör hur de skrattar, river i duplo och tappar klossar. Känner igen varje röst.
 
Så får det bli. Jag får gå ut till dem. Hitta på ett bra skäl till att gå ut till dem, lite tidigare.
 
Jag ska bara dricka ur mitt kaffe.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback