...Jante uppfyller i sin starkaste, fulaste form varje cell i min kropp...

Att vakna med otillräckligheten i kroppen. Vakna, kliva upp, med känslan av att inget jag gör, kommer räcka idag. Idag är jag ofullständig, otillräcklig. Inte ett ord, inte en blick, bekräftar vad jag tänker och tror. För det här kommer inifrån, och kan varken bekräftas eller dementeras av andra.
 
Att vakna med otillräckligheten i kroppen, gör den svår omöjlig att bli av med. Den finns med från början, och otillräckligheten leder till nedstämdhet, Jante uppfyller i sin starkaste, fulaste form varje cell i min kropp och jag kan inte hitta känslan av att bara fungera.
 
Idag har jag krupit nära, tätt intill. Varje beröring blir viktig. En hand i min, ett par leende ögon, armar om min hals. En trött kropp i min famn, mina fingrar genom de mörkaste av lockar. Doften av närhet, av trygghet, av lugn. Blickar av fullständig tillit, skratt som förenar. Varje stund blir till livselixir, batterier för själen.
 
Fokus i ett inre kaos. Vägvisare på stormigt hav.

Kommentarer
Du vet vem säger:

Jag skulle vilja att du googlar Vikingalagen om du inte redan känner till den. Sedan tycker jag att du ska lära dig den utantill. När du har lärt dig den och upprepat den högt till din egen spegelbild varje kväll och varje morgon i två veckor anser jag att ett av de där delmålen vi skulle sätta upp tillsammans är uppnått.

Svar: Mm...Enkelt att tänka om, och säga till, andra. Självklart, när jag tänker på andra. Jävligt svårt att tycka, när det handlar om mig själv. Så otroligt självklart att lära de små.
Maria P

2014-03-27 | 10:15:33

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback