Visa från innanom

En av favorittexterna från helgens konserter. Så skönt förvirrad, precis som jag själv.
 
När jag gjorde den till min, så tänkte jag mig världen genom ett barns ögon; Genom slutna, öppna ögon. Ser ni en tittutlek? Det gör jag. Ett under som sker. Allt är ett mirakel i ett barns ögon.
 
Kanske är den inte alls förvirrad? Bara öppensinnad?
 


Ute i bortanom där har jag liksom
Ett litet gosseflickebarn
Inlindat i garn
Det garnet är spunnet av drömmar jag fött
Och färgat i grönaste rött
 
Över en undergång och genom en sång
Långt nere, inne, utanpå
Dit måste jag gå
Att söka och finna var garnet en gång
Blev spunnet fast vägen är lång
 
Klar som en virvelvind som rör vid min kind
Genom slutna, öppna ögon ser jag
Ett under som sker
Där tanken i frihet sig svingar ner
Mot livet som gråter och ler

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback