Bara en dröm

Inatt vad Du med mig igen. Jag skulle lämna prover. Flera prover skulle tas, av olika sort och slag och på olika vis skulle de tas och jag avskydde varenda ett. Jag ville veta vad det var för prover men Du visste inte, och ingen ville tala om det för oss.
 
Sen satt vi i Din bil igen och där satt också Madde, från gymet. Jag begrep först inte varför, för hon har inget med det här att göra, även om jag tror hon förstår ibland, men ni känner inte varandra såvitt jag vet. Men där satt hon, och sen begrep jag. För vi svängde mot gymet. Vi hade skjutsat henne dit.
 
Hon klev ur och jag satt kvar, för att Du satt kvar. Egentligen ville jag kliva in, men jag ville veta om det var okej. Du såg inte ut att tycka det, nämligen. Jag sa att vi kanske kunde boka det där mötet nu, det där vi pratat om. Men Du gick inte på det, och varför skulle Du? Klart jag hade blivit kvar efteråt.

Jag vet inte om vi klev in. För åskknallen från Helvetet väckte mig.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback