Ingenting jag tänker, är viktigare än det här

F publicerade denna idag, och jag gör detsamma. För valresultatet i Sverige och Europa skrämmer tamejfan skiten ur mig. Ni gick väl och röstade?! Hursomhelst. Tack, F, för att du får mig att glömma mina egna bekymmer en stund. Ingenting jag tänker, är viktigare än det här.
 


Sjukt begåvad och klok tjej, förresten.
 

 

Såhär borde det va' i vårt avlånga land kallat Sverige:
att det finns inga "dom", det finns inga "vi", inga gränser.
Det spelar ingen roll hur du ser ut eller vad du heter i efternamn,
och att personen som är bäst för jobbet, fick det och vann
 
För vilka är vi, som lever skyddat bakom en demokrati,
att neka ett litet barn rätten till sitt liv?
Eller en gammal man, som gjort allt han kan för att hålla familjen vid liv,
men som var tvungen att fly, att komma hit, för att inte dö i krig.
 
Femtio döda i Syrien, bara inatt;
En liten notis i Aftonbladet är allt.
För nu ska prinsessan gifta sig, och det är viktigare än allt annat,
för förstasidan ska täckas av vilken väska hon har köpt, bland annat.
 
Så vilka är vi, som lever skyddat bakom en demokrati,
att sparka på dom som ligger i skiten vi trampat i?
Ja, vilka är vi, som tar oss rätten att bestämma vem som får komma hit?
Ja, jag skäms över er alla, att ni inte kommit längre än dit.
 
"Dom tar våra jobb", var det nån som sa imorse.
Lite komiskt, med tanke på att halva Sverige är och jobbar i Norge...?
Samtidigt som flera tusen har ett jobb som dom skiter i,
så finns det läkare som kör buss och taxibil.
Ja, jag skäms över er, vilket jävla hyckleri!
 
Så, vilka är ni, som alltid levt skyddat bakom en demokrati,
att bestämma vem som har rätt till värme, hus och bil?
Ja, vilka är ni, som tar er rätten att bestämma vem som får komma hit?
För, gällde det eran familj, så skulle ni också fly.
 
Så, vilka är ni?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback