Vem ska någonsin lita på mig igen?

Down, once more, to the dungeons of my black despair 
Down we plunge to the prison of my mind
Down that path into darkness deep as hell
 

 
Knockad. Golvad av veckan som varit. Tröttheten fullkomligen knockar mig ikväll, och huvudet är fyllt av tankar.
 
Han är inte nöjd med veckan. Jag har legat på latsidan, och Han hånar mig och mina patetiska försök att ta igen förlorad tid. Han är arg, för jag har pratat för mycket och för högt. Det var vår hemlighet, väser Han. Bara vår. Han påminner mig om tiden, då det bara var jag och Han. Det känns så längesen nu, men Han påminner om lugnet. Tryggheten i att hemligheten var vår, ingen annan som la sig i. Inga frågor. Ingen som behövde föra min talan.
 
Inga nya personer som ständigt la sig i.
 
Jag tänker och reflekterar. Gråter över förlorad tid. Gråter över tårarna Du fällde, för att Du fällde dem på grund av mig. Gråter över tiden i Hans våld, gråter över tiden som är nu, då alla vet och förstår, gråter över det faktum att jag röjt vår hemligaste, heligaste, hemlighet, min och Hans. Då visste ingen. Nu vet alla.
 
Det tar så mycket energi att försöka komma tillrätta med mig själv. Det frestar på att slåss mot Honom och ofta, ofta, vill jag bara ge upp och låta Honom vinna. För det blir lugnast så. Tystare.
 
Men då sviker jag så många, så många som sagt sig tro på mig. Och vem ska tro på mig, om jag vänder dem ryggen, igen?
 
Vem ska någonsin lita på mig igen?

Kommentarer
Du vet vem säger:

Men du gråter. Och det är bra. För det ska ut, måste ut. Du gråter, alltså börjar du släppa taget. Bara gråt.

Svar: Men. Jag har inga problem med att börja gråta. Jag är känslosam, gråtandet i sig är ingen konst. Jag hade bara önskat att... vissa saker kunde... tja, "gå in". Liksom. Det finns annat att gråta över.
Maria P

2014-05-11 | 21:31:34

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback