My Fair Lady

En musikal jag starkt rekommenderar! Rolig och med ett fantastiskt skådespel och underbar musik! Helen Sjöholm var såklart bedårande och Jan Malmsjö fick stämningen att stiga ett par grader till varje gång han äntrade scenen. Herr Körberg var tyvärr sjuk, men inhopparen gjorde ett mycket bra jobb så vi sörjde inte.

Annars var resan en av de bästa jag gjort. Jag, Kertin och Susanne kom fram till huvudstaden runt halv ett och då begav vi oss till en restaurang och fick i oss lite indisk mat. Redan vid tre började föreställningen så det blev en kort promenad ner till Oscarsteatern. Efteråt stod vi och skulle stalka Helen lite, utan framgång dock. Däremot såg vi många andra kändisar, men dem var vi relativt ointresserade av.

Vid sju mötte vi upp med två gamla körkompisar, Linus och Ieva. Tillsammans med dem gick vi och åt asiatiskt (igen). Kvällen gick fort och innan jag och Kerstin åkte med Ieva och Linus till Södertälje så vinkade vi av Susanne som skulle sova hos sin kusin.

Vi satt och pratade länge över en kopp te, men till sist kom vi i säng.

Efter en natt på hårt liggunderlag hade jag en lätt nackspärr, men sovit hade jag gjort. Vi fick i oss lite frukost och vid elva vinkade Ieva och Linus av mig och Kerstin som skulle tillbaka till storstan. Där blev det en lättare shoppingtur. Jag hittade en snygg, blå långskjorta samt en jättesöt klänning till Valborg. Kerstin gick inte tomhänt hem hon heller. Halv två återförenades vi med Susanne och då mötte vi även två andra gamla körkompisar; Åsa och Malin. Vi fem gick och åt lite lunch och sen blev det faktiskt dags för mig och Kerstin att åka hem. Susanne skulle stanna en natt till.

Så efter en låååång bussresa är jag nu äntligen hemma. Har varit en underbar helg på alla sätt, full av skratt och galna upptåg. Tack alla, som har förgyllt min helg!


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback