Kramigt

Sittning igår. A2:s gyckel gick helt okej, men vi vann såklart inte. Återtog den fula trofén gjorde andratenorerna, tätt följda av förstabasarna och på tredjeplats kom koalitionen förstatenor/andrabas. Martin var utklädd till undertecknad, med rosa klänning (vilket jag inte har ägt sedan jag växte ur min prinsessklänning för tolv år sedan), golvmopp till hår (tack för den) samt min sjal, vilken en andrabas snällt kom fram och frågade om de fick låna. Blev lite misstänksam, men vad gör man inte för att hjälpa några söta pojkar? Kvällens look-a-like var dock Nils, som var otäckt lik Leif. Han hade tillochmed färgat håret på sidorna, mustachen och skägget lite grått. Fick ett kort som man nästan skulle kunna tro är taget på Madame Tusseau.

Jaja, alla damstämmor kom alltså på delad fjärdeplats, vilket manar till kvinnorevansch nästa år!

Sittningen var jätteskoj annars. Dansade en massa folkdans och vals och kramades med folk.

Hann inte träna igår, men det behövde jag inte skämmas för överhuvudtaget. Eftermiddagen började med att jag cyklade till Anja på Orrholmen i snömodd och skit. När det sedan var dags att ta sig till sittningen, tog A2 närmsta vägen: över isen. Cykeln skulle såklart med, och det var djuuupa drivor att släpa den igenom. Under sittningen var det folkdans, vilket tröttade ut oss allihop, men kul var det! När vi sen skulle lämna festlokalen, skulle cykeln såklart med igen. Då hade det snöat hela natten (vid det här laget var klockan två) och ett decimetertjockt moddlager låg över Karlstad. Bara att gå var jobbigt, och att släpa en cykel var rena maratonloppet.
Sen skulle jag ju hem också...
Samma visa igen, men när jag sent omsder kommit igenom stan och fram till Sundstatjärnet, kunde jag börja cykla, för där var det plogat, minsann. Sen kunde jag cykla så gott som hela vägen hem, men på Rud var cykelvägarna inte plogade, så det fick bli vägen. Men hur många bilar är ute och åker vid fyra på morgonen?

Klockan var över fem innan jag till sist somnade, och sen vaknade jag vid tjugo över elva. Sedan dess har jag ätit godis, slappat, sovit och pluggat(!). Ska snart plugga klart allt till på tisdag, så tar jag mig an torsdagen imorgon.


Jag har till min stora skräck och irritation upptäckt vad som antagligen är ett hål i en tand. Den gör ont ibland när jag biter ihop, och när jag använder en liten fickspegel så kan jag se en liten svart prick. Och jag har verkligen inte råd att springa till en tandläkare nu! FAN! Har aldrig haft några hål innan, och nu är verkligen inte tid att få det. Hatar världen ibland, grr...

Jaja, dags att leta upp en kanadensisk tidning, och sen skriva lite. Ska försöka lyssna på ett intressant radioprogram också. Synd bara att BBC verkar ha nyhetstorka...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback