Andra sidan

Du kommer aldrig mer tillbaka
Och ingen vet vart du gått
Så gärna skulle jag velat resa
Dit du farit
Om jag förmått
Att ge dig nånting på vägen
Hålla din hand
Säga ditt namn
Och visa dig vart du ska gå
Där på andra sidan
Där på andra sidan
Dit jag inte kan gå

När du går där på saliga ängar
För de är saliga, det vill jag tro
Kan du höra mig då när jag sjunger
Där du vilar
I sorglöst bo
Jag vill ge dig nånting på vägen
Hålla din hand
Säga ditt namn
Och visa dig vart du ska gå
Där på andra sidan
Där på andra sidan
Dit jag inte kan gå

Och om jag var en fågel
Skulle jag flyga högt över taken
Lämna marken, lämna träden
Och ge mig själv
Åt vindarna
Ja om jag var en fågel
Skulle jag flyga längs dina stränder
Var jag vågen i din bränning
Var jag fågeln i ditt bröst
Där på andra sidan
Där på andra sidan
Dit jag inte kan gå


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback