Jobbat

Blev väckt i morse av hemtelefonen. Den som typ bara våra föräldrar ringer på... Hmm... Det visade sig vara en förskola här i stan som ville ha mig att jobba 9.30-14. Hade alltså runt 40 minuter på mig innan jag skulle börja, men eftersom fåfänga inte är en dödssynd som jag brukar ägna mig åt så hann jag fint. Var tillochmed lite tidig. Åt ett ägg på stående fot och sen fick Finaste skjutsa. Trivdes bra, hade gärna jobbat lite längre. Men jag ska få jobba resten av veckan, samma tider, eventuellt något längre ett par dagar. Och har jag tur så finns det jobb för mig ända fram till midsommar. Tack och bock, säger hon utan sommarjobb.

Finastes föräldrar har varit här i eftermiddag. De levererade soffa och säng. Dubbelsäng. Sen lekte de sponsorer och handlade åt oss, både mat och bäddmadrasser och målarfärg och grejer, för runt 2000kr. Så himla snällt. Den anskrämliga gröna soffan tog de med sig, och vi fick deras gamla svarta i plysch. Passade in fint.

Vad ska jag hitta på ikväll då? Har ju inte ens plugg att våndas över... Hmm...


Kommentarer
frida säger:

Du ser, det löser sig alltid! Kul att du får jobba lite. =)

2010-06-15 | 22:13:09

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback