Hade jag inte dig...

En kärleksdikt som Lyy tonsatt och gör en fantastiskt vacker version av. Passar till att beskriva all sorts kärlek. Så den får bli denna gångens kärleksförklaring till Finaste, till min familj, till hans familj, och till alla mina älskade vänner och deras anhöriga.

Glöm inte att jag älskar er!


Hade jag inte dig
Så hade jag intet på jorden
Tom blev min levnadsstig
Och tomma blevo orden

Och hade jag inte dig
Så hade jag intet i världen
Intet som hjälpte mig
Tillrätta på färden

Och hade jag inte dig
Så hade jag intet i livet
Trofast och innerlig
Av dig allt gott blev givet

Ja hade jag inte dig
Så hade jag intet att minnas
När andra världar öppnar sig
Där ödets trådar tvinnas

Prins Wilhelm


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback