Jobbigt

Innebandyn igår verkar ha tagit knäcken på mina luftvägar. Hela natten har det varit svårt att andas och det sitter i fortfarande. Har till följd av det sovit lite dåligt och vaknat till flera gånger. Drömt en massa konstigt.

Och nej.

Även om jag inte har välrdens bästa kondition, så handlar det inte om det.

Det handlar om att mina luftvägar är trånga. Har alltid varit. Pappa åkte in med mig till vårdcentralen i halvpanik när han var pappaledig med mig. Han trodde jag har jättesjuk. Men icke. Jag bara andades så.

Numera yttrar det sig i att det blir svårt att andas vid explosiv eller "oförberedd" (att sätta efter en lös häst eller något  den stilen, till exempel) träning. Vilket jag av den anledningen inte gärna ägnar mig åt. Långsam, lugn träning där jag själv kan bestämma tempot, är perfekt. Att behöva stressa fram på en cykel, gärna i kyla och uppförsbacke är inte lika perfekt. Att spela innebandy är inte heller perfekt, men där kan jag ändå styra lite själv. Man måste ju inte ta ut sig till max hela tiden. Det som gjorde att min andning definitivt tog stryk igår, tror jag var cyklingen hem. Jag var trött i luftvägarna redan innan; sen cyklade jag hem i kylan. Dumt. Men jag hade haft svårt att andas ändå. Blev bara lite värre nu.

Annars var det sjukt kul igår! Ett otroligt skönt gäng som peppade varandra och spelade till max. Allteftersom spelet gick kunde jag börja läsa av och till sist också passa rätt. Se vem som konsekvent markerade mig. Ta mig förbi henne ;)

Nu tror jag det ska bli lite frukost här. Ett kokt ägg och lite mannagrynsgröt står på menyn idag, kanske tillsammans med en smörgås.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback