Vågar man hoppas?

I flera dagar nu har det varit sol. Det är nästan så jag inte vill dra undan gardinen, för om jag bara ser solstrålarna som letar sig emellan gardinerna och igenom tyget, så kan jag låtsas att det är vår och varmt, och inte en meter snö på backen.

Men faktum är att det inte har snöat på flera dagar nu. Är det slut på det? Vågar man hoppas på att våren ska leta sig fram, och att all snö kommer vara bortsmält till påsk?

Varje halvgrad över nollan gör att jag vågar hoppas lite mer. Varje halvgrad över nollan gör mig lycklig, eftersom det innebär att snön, mycket sakta, men ändå, smälter undan.

Jag ber i alla fall små stilla böner att det ska sluta komma ner snö nu. Att den uderbara solen somskiner så glatt ska få fortsätta skina och värma upp.


Titta på det här:



Såg ni? TORR asfalt! Inte mycket, men det är så härligt att se asfalt som varken är snöig eller blöt. Guuuud vad jag längtar till all asvalt ser ut så. Mörkt grå, torr och alldeles varm.

Snälla våren, kom nu!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback