Årets första joggingtur

Mm...

Så tragiskt är det. Har verkligen inte varit motiverad att ge mig ut på några gator. Och hur skulle jag ha blivit det? För bara ett par veckor sen var det ju blankis på alla gator.

Idag var jag och Finaste dock ute i sol och blåst på Malungs gator. Två och en halv kilometer avverkade vi. Jag var inte jättetrött efteråt (att innebandy, förskolejobb och boxing kan ge sån kondis), och allt kändes bra.

Efter frukost sen, blev det flyttkånkande av kartonger. Finastes föräldrar är på G att sälja huset, och då de ska hyra Finastes bors lägenhet i andra hand, så vart det dit som lådorna skulle. Jag bar visserligen inte ihjäl mig. Jag hjälpte till att lasta trailern, sen när allt skulle bäras uppför alla trappor så stod jag släpvakt.

Dagens enda aber har varit en lätt nackspärr, som överföll mig mitt emellan uppstigning och joggingtur. Rundan gick ju, som jag skrev ovan, bra ändå, och nu har jag fått lite liniment på, så imorgon hoppas jag vara av med den.

Imorgon blir det innebandy igen, tjoflöjt!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback