En dag i välgörenhetens tecken

Idag låg vi och drog oss länge. Var väl inte uppe ordentligt förrän klockan var över nio, tror jag. Efter lite allmänt slöande tog vi oss iväg på en liten runda. Vi besökte Rusta och Jysk, innan vi begav oss ut till Bergvik. Där blev det bara en kort runda, men jag hann göra dagens första goda gärning och köpte mig lite Majblommor.

Dagens andra goda gärning innebar att jag blev dyngsvettig på kuppen. Det var välgörenhetsdag på KAUIF där jag tränar; en massa pass hela dagen, bara att dyka upp. Jag skulle gått på ett på morgonen hade jag tänkt, men sängen var för skön. Istället blev det ett boxpass klockan fem. Vi var tre personer plus instruktören, vilket föranledde att jag fick boxas med dito. Inga problem, men vem fasen trodde att en (cirka) fyrtiofemåring kunde vara så in i norden stark? Ansträngde mig dock ordentligt och skänkte sextio kronor till välgörnade ändamål.

Och nu dags för dagens sista välgärning. Den tillägnas min kropp, och kallas lång, varm dusch.

Over and out!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback