Efter en vecka...

...känns det fortfarande hyggligt på jobbet. Det har varit fortsatt lugnt den här veckan och kommer fortsätta vara ganska lugnt, även om barnstyrkan kommer öka på lite. Det har varit som mest tretton barn, och till veckan kommer det bli som mest nitton. Maxantalet är drygt det dubbla. Fyrtiotvå barn får de in där. Lite magknip blir det av tanken på mängden barn, men eftersom alla de andra vet hur man hanterar det, så lär jag mig nog snart, jag också. Är ju bara en fråga om mitt tankesätt och mina vanor, och de ska nog gå att ändra på.

Annars har det fortsatt i samma shoppinganda som innan. Det har ramlat in fler linnen, trekvartsärmade, en poncho, nytt vardagsrumsbord, lite datorprylar och idag har det redan blivit lite spontanköp av rytminstrument. En handtrumma och en tamburin. Illa, illa. Just det, ett pussel har jag köpt idag med. Ni ser. Jag har noll koll.

Och så gummistövlar.

Det blir ju bara värre, som ni ser ;) Gummistövlarna var dock ett nödvändigt inköp. Mina röda är trasiga och de jag lånat med mig från mamma och pappa är något för små. Så nu blev det ett par svarta med vita blommor på.


Det är ju helg! Har inte mycket planer, bara några smågrejer. Ska passa på att sova också. Hjärnan är grymt seg efter veckan som varit.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback