Meeeh

Varför idag?!

Ja, jag fyller tjugofem idag. Hurrahurra. Eller som en liten flicka på jobbet sa typ femton gånger idag: Majjija tylle åj.

Och.

Det har strulat som f-n det senaste dygnet med min mobil. Jag bytte abbonemang för nån månad sen och nu när Telenor haft månadsbrytning så har det nya simkortet blivit spärrat och det gamla, som ligger i en soptunna, blivit det som antagligen funkar. Så de som försökt messa och gratulera, ja.. ni fattar. Inget går fram och jag känner mig asdum som (förhoppningsvis) fått några grattis-sms och inte svarat. Det är inte jag. Det är Telenor. På fredag, senast, hoppas jag det ska funka.

Annars har dagen varit bra. Finaste kom med frukost på sängen. Jag fick ett presentkort på Make Up Store av honom, och sen hade mamma och pappa skickat ett chokladogram. Av Finastes föräldrar ska jag få, så fort den kommit in till Jula igen, en verktygsväska som kommer funka asabra som sminklåda. Jag blev firad på jobbet och jag bjöd på en egenhändigt gjord kolatårta med digestivebotten (jag kom på ett typ eget recept, duktiga jag). Recept kommer.

Och ja.

Jag har behov av en sminklåda.

Jag sminkar mig i stort sett aldrig till jobbet. Vid två tillfällen har jag gjort det denna termin; vid foto och till Halloween. Däremot gillar jag att sminka mig under helger och vid speciella tillfällen och det senaste har ögonskuggorna och penslar/borstar trillat in här i ett ostoppbart flöde. Jag räknade att jag (förutom eventuella apliccatorer som hör till skuggor/rouger mm) har sjutton borstar, varav tolv är för ögonen. Ojojoj... Fåfäng? Japp.

Nu ska jag och Finaste fira vidare här, innan jag ska sova för att orka upp och öppna imorgon.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback