Utnyttjat lite julklappar

Nyss hemkommen från Bergvik Köpcenter, där flera presentkort nu har gjorts slut på.

Först blev det Smycka. Där hade jag fått ett presentkort på 700 kronor av Finaste. Det blev ett halsband av märket Finnfeeling. Det är i silver och stenen är bergskristall. Jättefint, tycker jag. Fanns i flera storlekar och former, men denna fastnade jag för först. Enkelt och stilrent, inte en massa krusidullskit. Jag, helt enkelt. Totalt gick det på 745 kronor, så det blev en billig mellanskillnad att betala.



Nästa stopp blev HM där jag köpte örhängen, en rouge och en hel hög ögonskuggor. Där hade jag 171 kronor kvar efter att jag köpt ett par byxor (samt fått betala ett Lypsyl åt mamma), och mellanskillnaden jag fick lägga till var ynka 6 kronor.

Finaste hade också fått presentkort, från mina föräldrar, och hans gällde på Dressmann. Han kom ut med två skjortor till reapris och hade själv fått betala bara en femtiolapp.




I två omgångar har jag dessutom utnyttjat ett presentkort på Make Up Store från mamma och pappa. Det har blivit två ögonskuggor; Shimmery Bell (svart med lila glitter) och Flamenco (lila), en High tech lighter; Platina och en kajalpenna; Dakest shadow - soft matt (svart). Jag tror faktiskt jag blev tvungen att betala en mellanskillnad även här, på runt sjuttio kronor. Mer får man tyvärr inte för 500 i den affären...


Kvar att leka med är nu varsin femhundring på IKEA. Vad ska det bli...?

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback