Middag på gång

Nu väntar vi bara på att riset ska bli klart. Till det har jag gjort en chili sin carne, helt efter eget huvud:

-En gul lök
-Två vitlöksklyftor
-En chili
-Olivolja
-Ca 300 gram sojafärs
-En liten burk majskorn
-En burk vita bönor i tomatsås
-Paprikapulver
-Chilipulver
-Salt
-Svartpeppar
-Ca 1 dl vatten

Började med att fräsa lök, vitlök och chili i olja i en stor kastrull. Därefter tillsatte jag färsen och lät den bli ordentligt varm. För att det inte skulle få för sig att bränna fast i botten så slog jag i lite vatten.

När det värmt på sig ordentligt så slog jag i majsen och lät den bli varm. Jag tillsatte bönorna med tomatspadet och sen kryddade jag för allt vad jag var värd med framförallt chilipulver. Paprikapulver, salt och peppar blev det lite mer... lagom av ;)

Detta står nu och gosar till sig på låg värme på spisen medan (fullkorns)riset blir klart. Vilket borde vara om ca fem minuter.

Ska bara övertala Finaste att duka också.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback