Längre!

Sextusensjuhundratjugo meter!!!

Jag har ett nytt mål. Fredagen den tjugoandra juli ska jag jogga en mil. Och nej, det är inte i samband med något lopp eller så. Det är snarare den sågottsom exakta sträckan från Ljungstorp ner till travet. Så mitt StoChampionat ska inledas med en lång jogg. Jag kommer klara det. Det vet jag.

Idag gav jag mig ut i spåret med intentionen att det skulle bli långt. Inte snabbt. Det blev två varv, plus den korta biten hem. Enligt RunKeepers GPS joggade jag 6,72 kilometer på (för mig) ganska blygsamma fyrtiofem minuter. Det innebar ett snitt på sex minuter och femtio sekunder per kilometer. Lagom tempo, och hade inte mjölksyran satt in när jag tog mördarbacken andra gången, hade jag nog kunnat motivera mig till ytterligare ett varv.

Den där milen närmar sig, alltså.

Nööööjd!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback