Faaartleeek!

Löppasset idag var sjukt kul, även om det bjöd på en hel del jobbigt flås.
 
Vi värmde upp med en kilometers jogging. Efter det delade vi upp oss i tre grupper; en långdistansgrupp som sprang sju kilometer, en intervallgrupp som körde trettiosekundersintervaller och en fartleksgrupp. Jag valde fartleken vilket jag trodde jag skulle få ångra, men inte då!
 
Jag vet att sånt kan göras på flera sätt. Vi fick dock göra varianten att alla joggade i lagom fart i ett långt led, med en till två meters mellanrum. Instruktören joggade sist. En efter en skickades man iväg, bakifrån i ledet, och så skulle man fram. då fick man såklart öka tempot rejält, så man kom förbi alla. När man väl var först så la man sig på nån meters avstånd framför ledet och så rullade det på. I början var väntetiden lite längre, och efterhand ökades tempot på hur tätt vi blev ivägsläppta så det sista ver det en lätt variant av tjurrusning.
 
Som sagt, galet kul även om det blev jobbigt också. Känner redan att jag börjar få träningsvärk, men å andra sidan är det precis sånt här jag behöver, då jag gärna lunkar på i sakta mak och aldrig riktigt får upp tempot i löpningen.
 
Nu blir det sova av, ska skjutsa Finaste till tåget imorgon. Klockan sex.
 
Går tåget.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback