The very hungry caterpillar

Jag tror de flesta har hört talas om sagan, åtminstone. En engelsk saga som går att göra allt med, om man vill. The very hungry caterpillar. En liten larv som bara äter och äter och äter och tillslut förpuppas den och sen kommer den ut ur puppan som en fjäril.
 
Den ska jag jobba med på jobbet om ett tag, hade jag tänkt.
 
Jag fick en hel hög med bilder av en kollega, och jag har tyvärr ingen aning om var hon hittade bilderna. Jag klippte och skar ut alla bilder och laminerade, och klippte och skar igen. Inspirerad av en annan kollega gjorde jag sen en larv och en fjäril.
 
Som grund för dessa hade jag ormen på bilden från ikea.se nedan.'
 
 
Jag klippte av tungan på ormarna (jag köpte två). På den ena sydde jag sen fast vingar, gjorda av lite glittringt filttyg från panduro och garn.
 
.
 
 
 
 
 
Det ska bli skoj att jobba med barnen och allt det här materialet. Känner jag dem rätt så kommer de älska det.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback