Herrejösses...

Det var längesen jag kände av en sån sjuk trötthet. Ni kan kanske tänka er: En minimal frukost bestående av kanske en halv deciliter fil, tillsammans med runt en matsked müsli, sen ett fjärdedels äpple (eller vad det kan ha varit, V delade frukten idag) under fruktstunden. Till lunch var det kalops, men eftersom jag inte äter kött, samt är för lat för att ha med mig eget, så blev det tre potatisar och en liten hög sallad bestående av gurka och majs. Till mellanmål åt jag det som inte barnen eller någon annan åt, vilket blev två skogaholmsmackor.

Lägg därtill sammanlagt 4,2mil på cykel.

Efter duschen hemma kände jag mig seriöst sjuk. Det sög i magen, men det kändes inte som vanlig hunger. Utan bra mycket värre än så. Hade (tror jag i alla fall) ett sånt blodsockerfall så jag mest skakade och fingrade på allt. Som tur var, så dröjde det inte alltför länge innan det serverades en risotto med champinjoner, lök och à la bacon från Hälsans Kök. En portion av det och jag var människa igen.

Men nästa gång ska jag nog tänka efter lite före jag går runt och känner mig svimfärdig av blodsockerbrist.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback