Tränat

Igår var jag på en sk träningsvägledning på SATS, vilket i stort sett innebar att en träningsvägledare tipsade mig om pass som skulle passa mina intressen, talade om hur jag ska löpträna på bästa sätt, samt visade mig några maskiner. Redan idag var jag in och körde en kort uppvärmning på löpbandet, sen ett 3x12pass med lagom tunga vikter samt en mycket kort nedvarvning på löpbandet. Det sista är mest för att alla muskler ska bli varma igen tills jag stretchar. Har alltid haft en förmåga att kylas av snabbt om musklerna får vila, och om jag då avslutar ett styrkepass med armar, ex, så är benen i stort sett kalla när jag väl ska stretcha. Är det något jag har lärt mig, både genom egen träning och genom att träna och efterbehandla hästar, så är det att stretching av kalla muskler bara är jättedumt.

I brist på något bättre när jag kom hem så har jag ätit tre "puckar" med BabyBelost och nu väntar jag väl mest på Finaste. Sen blir det pastamiddag.

Tjoflöjt.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback