Allt och inget

Det fortsätter flyta på här i huvudstaden. Idag kom chefen till förskolan här. Jag har inte träffat varken henne eller hennes särbo sen innan jag åkte hit förra veckan, så det var jättekul att se dem! Och så vovvarna såklart =) Chefens underbara boxer och lilla grisbostonfralla.
 
Igår var jag matansvarig. Det vll säga, jag stoppade in gratänger i ugnen och fixade lite pannkakor åt mig och ett barn som också äter vegetariskt. Och. Jag. Hittade. En. Kockjacka.
 
Jag kunde inte motstå. Jag menar, Gordon har en sån. Min stora idol Gordon. Jag är lite kär i honom.
 
Pass opp, Ramsay!
 
Igår var jag bjuden på middag till en av kollegorna här. Så vi tre som för tillfället jobbar ihop; jag, E och A, satt en bra stund och åt vitlöksbröd, supergod lasagne, sallad, parmesan (massor av parmesan), bladspenat och till det en klick turkisk yoghurt. Jag hade köpt med mig lite choklad till A och den smakade vi såklart på. Jag var grymt mätt när jag åkte hem i sena kvällen, men det var det lätt värt!
 
Nu har jag varit och gymmat. Ett grymt bra pass blev det, och jag blev bjuden på det! Jag klev in och sa, precis som sist jag var där, att jag har kort i Karlstad och att jag ville gästträna. Femtio kronor ska det kosta, så jag la fram pengar, men receptionisten tyckte att jag kunde få det gratis idag. Tack och bock!
 
Efteråt var jag inne i min nya favoritaffär. Ett Coop här nere på Odenplan. Deras ekologiska sortiment och Raw Foods är helt grymt! Jag har blivit lite kär i alla grejer och går och klämmer på burkar och förpackningar. Idag blev det dock bara en raw food bar, mycket god. Den avnjöts som middag tillsammans med lite turkisk yoghurt, färsk ananas, vindruvor och banan.
 
+
= gryyym middag!
 
Höres!
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback