Överemotionell?

Jag gör musik. Jag kan inte påstå att jag kan det och jag har säkerligen, dock helt omedvetet, plagierat en massa annat jag hört genom åren.
 
Ändock.
 
Jag gör musik. Jag skriver en vals.
 
Eller den är klar. Den ska bara rotas. Jag har skrivit ett litet arr på den och idéerna i huvudet sprutar. Den är skriven till någon som lär mig något nytt nästan varje dag. Som lärt mig något nytt nästan varje dag i över ett och ett halvt års tid. Jag är dock så fruktansvärt feg. Jag vågar inte låta henne höra den. Och hur skulle jag kunna göra det? Sjunga? Nej, vet nån vad.
 
Hursomhelst. Jag har skrivit en vals och nu idag spelade jag upp den via datorn, det trestämda arret, med violinljud.
 
Och jag blev rörd. Förstod själv precis vad jag menat den stund då tonerna sattes samman till just den melodin. Kände att arret var rätt. Fungerade.
 
Är jag överemotionell eller har jag bara för stort ego?
 
Stört omöjlig fråga att besvara.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback