In your face!

Jag skakar. Jag kollapsade efter mål. Låg och flämtade i nästan en halvminut.
 
Kilometer 1
Gick förvånansvärt lätt. Tack vare att jag ställt mig riktigt långt fram, kom jag lätt iväg.
 
Kilometer 2
Här började jag bli lätt seg i benen, men det gick fortfarande någotsånär. Bron över Klarälven bjöd en lätt uppförsbacke, men den var okej. Vindarna svalkade.
 
Kilometer 3
Här började jag bli trött. När halva loppdistansen var avverkad började jag fundera på om utgångstempot varit för högt för att jag skulle ta mig runt. Alls.
 
Kilometer 4
Minsta vindpust var som en orkan. Vartåt jag än vände mig, tycktes det blåsa motvind. Och då sprang jag åt åtminstone tre väderstreck under den kilometern. Jag tror jag kan ha slagit av på takten här.
 
Kilometer 5
Ren viljestyrka.
 
När mållinjen och klockan var inom synhåll, slog tiden precis över på tjugofyra minuter. Tjugofyra. Jag satte fart och sket i allt. Jag tror jag fick ny styrka av att eventuellt kunna komma under tjugofem minuter.
 
Direkt efter mål la jag mig i en liten hög. OCh tittade upp. Då, när jag tittade upp, och såg på klockan igen, stod den på 24.45.
 
Under tjugoåtta. Under tjugofem. Under tjugofyra och en halv.
 
Placeringen tar jag med en nypa salt; det var ju bara några hundratal av oss som sprang med tidtagning. Men skit samma.
 
Av resultatet kan jag alltså räkna ut att jag snittade kilometern på 4.52, vilket ger en hastighet på 12.33km/h.
 
Jag spyyyr!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback