2. Alla människor kan lära sig något av mig

Jag sitter inne på erfarenheter. Mängder av erfarenheter, trots mina relativt unga år. Jag är själv en person som tycker om att lära mig nytt, och jag blir glad av att få dela med mig. Jag inte bara kan lära alla människor något; jag gör det gladeligen. 
 
Att lära är en process och det handlar sällan om katederpedagogik när vi människor lär (av) varandra. Tvärtom, lärande sker dagligen och i alla sammanhang. Vi visar och vi ser. Vi iakttar på håll, kopierar, testar och lyckas, var och en på vårt sätt. Vi ställer frågor och vi besvarar dem. Vi lär, och lär ut, omedvetet, när vi delger varandra våra livshistorier, dråpliga minnen och erfarenheter. 
 
Jag sitter inne på pedagogisk kunskap. Musikalisk. Jag sitter inne på livskunskap, sakkunskap och galna idéer. Jag har en massa att delge den, som är beredd att ta emot.
 
Alla människor kan lära sig något av mig.
 

Kommentarer
Du vet vem säger:

Åh, vilket vansinnigt bra grepp på Vikingalagen! Att göra varje punkt till din egen. Heja dig! Heja dig! Kram

Svar: Jo, det var tanken, och idén slog mig i helgen. Svårt bara att lyckas greppa, och få på pränt, ALLA tankar, för allt innehåller så mycket. Men jag behöver göra saker till mina, så jag börjar så.
Maria P

2014-04-09 | 18:23:33

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback