Det ska bli mig en lättnad, den dagen

Jag drömde om Henne häromnatten. Drömde om vår konfrontation, kollision. Laddningen från två håll, som när åska bildas.
 
Hon var vass, men inställsam. Sådär som Hon blir. Ville inbilla mig att allt var som förr.
 
Men de insikter jag har om Henne, gör att inget, någonsin, kan bli som förr. Hon har inte förändrats det minsta, det kan jag inte tro, men jag blir aldrig mer den jag var.
 
Så mycket verklighet som vilade i den drömmen. Jag har många gånger förberett en konfrontation, kollision, på det sättet; genom att drömma den, om och om igen, under samma natt. Nu var det en gång, och utgången blev så, som jag hoppas den blir. Inte många alternativ, inte flera möjliga reaktioner.
 
En konfrontation. Kollision. Det ska bli mig en lättnad, den dagen.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback