Här, tänker jag, det är här värmen bor.

En del dagar är bra för själen. Och just därför, att jag inte gjorde något särskilt, själv, för att det skulle bli så, kanske dagen blev sådär bra? Bara flöt med, liksom. Lät det bli vad det blev.
 
Och det blev sådär bra; en dag fylld av varma blickar, äkta leenden och doft av sommarvarmt hår.
 
Det var tryggt och varmt. Sommar, gräs och sjöutsikt och träd och ja, om jag gick åt rätt håll så fanns vattnet där, på min högra sida;
"Att se öppet vatten gör mig lugn, så jag blev lugn där, jag kände mig trygg, det kändes som en plats där jag skulle kunna somna /---/. Vi började gå, gå framåt och utan att svänga, över det gröna gräset där det växte buskar och träd lite varstans, som en stor park var det, och det var lite kullar där och vattnet var på vår högra sida."
 
Stora ord, från stora och små.
Tankar som kommer, rakt ur det blå.
Vatten och skratt och gräs mellan tår.
Solvarma hallon bland stickiga snår.
Små händer i mina, en vän tätt intill.
Här kan jag vila, själen vara still.
Tankar samlas, känslor gror.
Här, tänker jag, det är här värmen bor.
Här är tilliten total, tryggheten är.
En omfamning bakifrån; Jag är glad att du är här.
Här får vi tid vi aldrig haft förut.
Orden blir sagda, tankar talas ut.
En trygg, varm trötthet fyller mitt Jag.
Själen har haft en bra dag idag.
 

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback