Och så Milton.

Första semesterdagen. Jag inledde med att sova till *hrm* tio, och relativt direkt, blev det en långpromenad.
 
Lite balkonghäng på det, sen upp på cykeln för att via Klarälvsbanan trampa mig de två milen hem till A. Min fina, älskade A.
 
Cykelturen gick fint och väl framme, bjöds jag på både chokladkaka och rabarberpaj. Varför tvingas välja? tyckte vi. Dessutom fanns både kaffe och saft och som grädde på moset blev det en stund av klick, klick, eld, glöd och ljuvlig menthol.
 
Och så Milton. Nytillskottet hos A. Deras nya bebis. Alldeles lurvig och bitig och busig och hur söt som helst! En tolv veckor gammal finsk lapphund. En liten skitunge till hund, som bar omkring på rabarberblad och blötte ner hela köksgolvet och lekte med sin skräniga gräsand.
 
 Såhär söt kan en va... 
 
...och sen, sekunden senare...
 
Och nej, jag cyklade inte hem. Det började regna. Finaste fick komma till undsättning. 

Kommentarer
Elenor säger:

Hejsan!
Har nu varit inne på din blogg för första gången och du skriver så himla bra. Jätte roligt att läsa.

MVH elenor

Svar: Kul! Tusen tack! Har ju bytt bloggadress till klingande.blogg.se, då jag gifte mig i somras. Välkommen till den bloggen! Maria
Maria P

2015-02-22 | 20:42:25
Bloggadress: http://thepinkcatlady.blogg.se

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback