Deppig morgon

Gick upp redan vid halv åtta. Skulle ringa Stig. Så på tisdag kommer domedagen. Klockan åtta ska jag stå nere vid min lägenhet och träffa den mystiske Stig med det outtalbara efternamnet. Så får vi se vad han tycker om mina väggar. I värsta fall blir det två dagar med målande, eller en dyr betalning för att någon annan ska göra det.

Sen råkade jag titta ut genom fönstret. Klockan åtta var jag i säng igen. Hada tappat all lust jag möjligen haft innan. Det snöade! Vräkte ner!!! I april!!!!!

Jag sov i två timmar till. När jag vaknade var snön borta. Tadaaaaaa! Nu har det hunnit regna lite emellan, men hellre regn än snö.

Nu ska jag promenera till närmaste postlåda och posta en jobbansökan. Och det är inte en tjugofjärde sommarjobbansökan. Det är en Jobbansökan! För ett lärarjobb ute på Hammarö.

Ni höll tummarna fint inför lägenheten, nu får ni hålla dem i nån månad så jag åtminstone får komma på intervju ;)

Kommentarer
frida säger:

Stig var hos mig med =) Hoppas att han är lika snäll mot dig som han var mot mig..Håller alla tummarna jag har för att du får jobbet. Men vem skulle inte anställa dig? Kram

2010-04-21 | 17:36:45

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback