Lägenheten, sedd i en rejäl hög med bilder

Idag har jag röjt lite här hemma. Det som återstår nu är att diska och dammsuga lite. Har passat på att ta lite kort på hur vi bor. Ni får ursäkta den stora högen med disk...

Ni får också ursäkta att det är tomt på väggarna. Vi har inte riktigt fått tag i snygga tavlor än.




Vyn när man kommer innanför ytterdörren.



Hallen sett från vardagsrumsdörren (den som går ut i hallen).



Från samma ställe, fast mer åt vänster. Längst till vänster skymtar badrummet och i mitten är dörren till gästrummet/mitt kontor.



Badrummet rakt framifrån. Notera min stora skatt, tvättmaskinen. Även om det är grått ute idag, så är det inte himlen ni ser utanför fönstret, utan min gardin. Den är väldigt tunn, och släpper in ljus, men hindrar insyn. Notera också den asfula fjärilsdekoren i fönstret. Lögn i f-n att få bort.



Badrummet, in till vänster.



Badrummet, in till höger.



Gästrum/mitt kontor, in till vänster. Gardin finns ingen än, det ska jag sy en snart. TV:n är inte inkopplad än, om någon undrade.



Gästrum/mitt kontor in till höger. Ni ser mitt keyboard till vänster. Sängen är den som jag och Finaste sov i innan vi fick dubbelsängen. Trångt, men mysigt. Mjukdjuren på sängen är två av mina barndomsfavoriter; Bertha (det bestämde jag inte själv, det stod på en fastsydd lapp) och Nalle Puh.



Köket, sett från dörren som går ut i hallen. Stort och bra. Till höger ser ni dörren mot vardagsrummet.



Köket sett från andra dörren. Ursäkta diskhögen. Rätt ut till vänster ser ni hallen.



Vardagsrummet, sett från dörren ut mot hallen. På soffryggen sitter min barndomsälskling Pingvina, bredvid henne sitter Anki, från Anki och Pytte. Present från J, någon gång... Mitt älskade piano ser ni också till vänster.



Vardagsrummet från sovrumsdörren. Till vänster ser ni TV och dörren till köket. OBS! Det är INTE mina foppatofflor som står vid balkongdörren. Det är Finastes föräldrar som släpat hit.



Vardagsrummet från köksdörren. Längst till höger, nere i hörnet, ser ni vår härliga LP-spelare.



Vardagsrummet från balkongdörren. Sovrumsdörren rakt fram, dörren till hallen längst bort till höger.



Balkongen. Det brukar vara fler och finare blommor, men Finaste har med dem till Malung.



Vyn från balkongen. Borta vid träden längst bort ligger Karlstads största kyrkogård, där bland andra M:s farfar ligger. Mellan den och bortersta garagelängan ligger vägen och även busshållplatsen. Perfekt läge. Innergården är avspärrad för bilar så det är helt lugnt att släppa ut barn här.



Vårt sovrum, från sovrumsdörren. Alldeles nytillkommet är sängborden med lampor och dukar.



Från min huvudända. Till vänster är vårt stooora fönster och rakt fram Finastes skrivbord och dator.



Från samma ställe, men mer åt höger. Hyllan längst till höger finns det en till av, som inte kom med på bild. Den står mer till höger och är bra mycket mer välfylld.



Vår säng, från Finastes skrivbord sett.



Jahapp, det blev en lååång rundvandring i stillbilder, det. Hoppas ni gillade vad ni såg =)

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback