Slask och blask

Här slaskar det idag. Bortsett från att jag blir sjukt våt om fötterna så klagar jag inte. Ska dra på mig gummistövlarna imorgon. De står dock på jobbet, så jag kommer inte åt dem just nu.

Annars? Jo. Finaste pluggar inför morgondagens tenta och jag gör mitt bästa för att inte störa. Har bara varit ute en gång idag, för att veckohandla. Vi har vår söndagsrutin, när vi först sitter och planerar vad som ska ätas till kommande vecka, och sen åker vi helt enkelt och handlar just det vi behöver. Det brukar landa på mellan 300 och 400 kronor per vecka. Sen, såklart, behöver vi åka nån gång extra för att ladda upp med mjölk, fil och färska grönsaker. Men det är oftast allt. Idag blev notan lite dyrare, men det är mest mitt fel. Jag snappade åt mig en tidning om förintelsen, och så fyllde jag på mitt förråd med nötter. Äter, de frukostar jag inte äter på jobbet, varje morgon en tallrik med fil och några matskedar med nötter och russin. Om jag har gott om tid så tar jag även en skiva av Finastes hembakta bröd, och om jag har jättegott om tid så kokar jag ett ägg istället för brödet. Mumsigt värre, och vad mätt jag blir!

Skulle väl kanske behövt ett besök på gymet i helgen, men det har inte blivit. Vi har sovit lite väl länge, och dessutom inte haft lust. Promenad blir det inte tal om i halkan och blötan. Längtar till våren när man kan promenera utan att behöva vara rädd för att stå på näsan, eller kanske rentav jogga en sväng.

Jaja. Kanske skulle göra nåt vettigt nu?

Live long and prosper.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback