Städdag

Idag röjs det här hemma. Julen åker ut och dammtrasorna åker fram. Finaste har dammat överallt och jag har... mest sorterat papper, om jag ska vara ärlig. Jag har en förmåga att lägga fina högar med papper lite varstans. Betalda räkningar verkade slå de andra typerna av papper med hästlängder. De åkte in i pärmar, andra papper åkte in i andra pärmar och otaliga mängder har slängts. Åååh, vad jag älskar att slänga! Pappersinsamlingen och soppåsen är fyllda till brädden med allt jag har kasserat idag. Känns bra i kroppen.

Badrummet är hur som helst klart. I övrigt ska det väl dammsugas och så ska det skuras golv. Fläkten i köket ska rengöras och så ska vi skura av spisen. Sen blir det en liten tur ner till stan för nödvändiga inköp. Finaste planerar att baka också, nåt matbröd står tydligen på schemat.

Tänk, om man hade den energin =P


Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback