Frågan är vilket som är värst

Här rullar det på i ett fasligt tempo.

Efter den lilla nätta vinsten i lördags verkar allt gå Finastes väg. Nu idag klockan tre hade han en anställningsintervju på Tieto inbokad. Igår fick han ett mail om att han var välkommen till ÅF klockan tio på förmiddagen. Så två intervjuer har det blivit idag, och han har känt sig okej med båda. Hoppashoppashoppas att det leder till något nu.

Det andra positiva som hände igår var ett godkänt på senaste tentan han skrev. Nu har han enbart kvar en muntlig tenta och en liten inlämning, så är han färdig. Ska bli så skönt att kunna umgås lite, istället för att se honom hänga över en drös med böcker.

Och idag, mellan intervjuerna, fick han veta att han får fyra till åtta veckor på sitt gamla sommarjobb, på JOFA i Malung. Blir lite veckor isär, tyvärr, men cashen rullar in och det är huvudsaken. Så slipper vi den spänningen.


Sen har jag underat över en sak.

Här kan vi läsa om ett stort företags slarv. Och jag vet att det inte hände alldeles nyss, utan jag är ett par dagar sen att kommentera.

Men.

En anställd på detta företag har klantat sig rejält, och lämnat ut fel barn till fel förälder. Sjukt oproffsigt, eftersom det ska vara ett säkert system med märkning av båda förälder och barn.

Men vem fan tar emot fel unge? Vem kommer på idén att skrämma vettet ur ett stackars föräldrapar som ska hämta sin juvel?

Frågan är vilket som är värst.

Kommentarer
Anna J säger:

Jag läste att de tydligen inte sett att ett annat barn förutom deras egna hade lämnats ut.. kanske det var flera föräldrar som hämtade ut samtidigt och de trodde att just denna flicka lämnades ut till någon annan.. vem vet.. tack för att jag fick tak över huvudet i helgen förresten:)

2011-06-22 | 15:12:46

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback