Femman avklarad

Sådär.

Gick till gymet idag med intentionen att förbättra löpningen sen senast (söndags, då jag på trettiosju minuter joggade fyra kilometer, med löpbandet inställt på sex och en halv kilometer i timmen). Ställde in löpbandet på sju kilometer i timmen och hade redan innan bestämt mig för fem kilometer. Joggade klart den halvmilen och lät bandet rulla ytterligare ett par minuter, så efter fyrtiofem minuter sharp hade jag tagit mig femtusentvåhundratjugo meter. Känns helt okej.

På tisdag ska jag dit igen, och även på torsdag. Torsdag är målet sex kilometer, men hastigheten på minst sju och en halv kilometer i timmen. Efter det blir det bara korta distanser, max tre kilometer, fram till tisdagen den åttonde, då två dagars vila innan VårRuset inleds. De två dagarna blir det på sin höjd ett par promenader, men absolut ingen löpning. Exakt så förberedde jag mig inför VårRuset ifjol, och jag kände mig helt perfekt uppladdad inför det. Dock har jag ingen intention att förbättra tiden från ifjol, då jag bara kommer ha tränat i två och en halv vecka denna gång.

Framöver kommer upplägget bli att jag ställer in mig på en tid jag ska springa, säg en timme, och ökar hastigheten på bandet, utan att öka löptiden. Borde bli bra. I sommar, men det är delmålet efter Karlstadsloppet, så vi snackar kanske juli här, ska jag vara uppe i minst två mil i veckan. Sen om det delas upp i två, tre eller fyra pass, är mindre viktigt.

Hursomhelst, efter joggingen blev det ett styrkepass. Känns bra i kroppen och nu blir det en rejäl återhämtning i form av lunch på nya favoritstället; Slussen nere i centrum.

Det går bra nu.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback