Ransätershelg

Tröttaste Ransätershelgen sen jag började hänga där uppe för fem år sen.

Vi anlände i fredags och tog en tur till stämman. Såg ett par sköna band och köpte skivor. Vi var väl tillbaka i K:s stuga vid midnatt och kom i säng runt två.

Jag lyckades vakna och vara sjukt toanödig redan vid sju. Bestämde mig för att ta dagens joggingtur redan då, när jag ändå var uppe. Sista milen innan själva Karlstadsloppet på lördag. Det gick hur fint som helst och det känns bra för psyket att klara milen någon annanstans än hemma i spåret. Då slipper jag tänka att "hur ska detta gå, jag klarar ju tre varv i spåret, bara för att jag vet att jag gjort det förr".

Efter joggingen duschade jag i trädgårdsslangen (fruktansvärt, fruktansvärt kallt) och la mig sen och löste korsord och slumrade till och från i ett par timmar, tills K vaknade. Vi åt en trevlig långfrukost och begav oss sen mot Ransäter och stämman igen.

Fler sköna band, trevligt sällskap och en massa schottis. Den här stämman innehöll allt jag kan begära och vid ett på natten satte vi oss i bilen och åkte tillbaka till stugan. Vid tre sa vi godnatt, efter en massa prat, kex, ost och likör.

Idag sov jag till halv tio och strax därefter vaknade K. Ännu en långfrukost och lite städ innan vi till sist styrde hemåt. Är sjukt trött efter för lite sömn och för mycket dans men det är inget som inte en ordentlig natts sömn kan råda bot på.


Bibbiskor


Lovisa Liljeberg Trio


Sven Ljungberg och Andreas Ralsgård


Karlstads Spelfôlk (med en del kompisar till mig)


Allspel i Gropa


Releasekonsert med Strömgubben (i mitten) med vänner (de andra)


Releasekonsert med Lyy


Releasekonsert med Triller

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback