Ont

Jag har ont i kroppen. I varenda muskel.
 
Jag har haft stallet i helgen. Och jag kan nog räkna de minuter under dagtid som jag stått still. Efter morgonfodring, utsläpp och skottning i lördags kontrollerade och lagade jag varenda hage på hela gården. Åtta av nio hagar var såpass hela att jag bara behövde byta några isolatorer, räta upp ett par stolpar och stoppa in och dra åt tråden här och där.
 
Men i den nionde... I den klafsigaste och slyigaste hagen (tack gode värld att jag hade sinnesnärvaro nog att ta på mig J:s (för mig sex nummer för stora) gummistövlar innan jag gick ut) var staketet trasigt på åtskilliga ställen. Som tur är så var det på de mest oåtkomliga ställena, så ingen häst i världen skulle kunna få för sig att gå ut där, men ska det lagas så ska det.
 
I övrigt bytte jag vatten i alla hagar, longerade Fanny, bytte hästar på skrittmaskinen och en massa annat. Även idag har jag härjat runt med en massa extragrejer och jag är så trött att jag knappt orkar stå. Varenda ryggmuskel känns och förut trodde jag att jag hade andningsbesvär, men det var bröstmuskulaturen som värkte.
 
Ja ni ser.
 
Jag är i stallet för sällan.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback