Sjuk? Jag?

Jag tror att jag är sjuk idag.
 
Det är en grymt ovan känsla för mig. Jag är sågottsom aldrig sjuk. Jag har varit sjukskriven från jobb - alla jobb jag haft inräknade - en dag. Det var efter två veckor på mitt nuvarande jobb. En dag.
 
Det började med lätt halsont igår. Det sitter fortfarande i, och nu känner jag mig allmänt hängig. Förmodligen ger det sig över helgen. Jag är aldrig hängig länge.
 
Mina chefer var lätt förundrade över detta faktum på mitt lönesamtal. "Du är ju aldrig sjuk" sa de. "Vad gör du med din kropp för att hålla dig frisk".
 
Vad skulle jag svara? Jag tränar sporadiskt. Äter mer eller mindre jätteonyttigt med fika på jobbet sågottsom varje fredag och snacks och annat i stort sett varje helg.
 
Kanske beror mycket på att jag inte är särskilt hypokondriskt lagd. Jag kan gå till jobbet med lite snuva och lätt halsont, och jag blir inte hysterisk varje gång jag känner av lite torrhet i mun och näsa. Jag känner efter en stund och vips upptäcker jag en blåsa i munnen och det var visst den som sved till när jag svalde så jag var visst inte på gång att få halsfluss. Det tänket gör mycket för mig.
 
Apropå träning, förresten.
 
Igår gjorde jag ett besök på gymet och var sjukt nöjd när jag gick hem. Jag värmde upp en kvart på löpbandet med lätt jogging (knappt två kilometer) och gick sen över till ett 3x15-pass på maskinerna vilket tog mig en dryg timme. Och detta på kvällen, ska ni veta! Jag var därifrån halv åtta. På en fredagkväll! Tjohoo vad nöjd jag var över att jag inte lät den svenska fredagsmystrenden hejda mig.
 
Nu: kaffe och ett glas juice med antioxidanttablett i.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback