Underbara arbetsplats!

Dagens höjdpunkter (utan inbördes ordning).
 

 
E, fyra år, visar stolt att hon lärt sig dra resårbanden på overallen ner under skosulan.
Jag: Nämen? Har du lärt dig det? När jag var borta? Och så missade jag det... *Vänder mig till H, tre år* Har du lärt dig något nytt när jag var borta?
H: Nä... Men nu när du är här igen så kan jag göra det.
 

Jag hjälper M, fyra år, med vantarna. Vi småpratar litegrann och han säger, utan fjäsk:
Kul att du är tillbaka förresten.
 

 
Min kollega C pratar med O, sex år:
O: Jag vill bli vuxen!
C: Jaså? Hur kommer det sig?
O: För jag vill ha barn och en familj!
C (utan att tänka sig för, uppenbarligen): Då får du ju skaffa en tjej först.
O (som tydligen tänker lite längre): Ja... Men det går också bra med en kille.
 

 
Ja. Det var underbart att få komma tillbaka.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback