Antingen eller

Jag tror jag har fått en del av förklaringen till dagens lätt misslyckade löppass. Eller snarare, jag har kommit på några olika tänkbara orsaker till hur det kom sig att jag blev så trött, och det beror enbart på reaktionen efteråt.
 
När jag stod i duschen så började mitt periferiseende flimra, vilket det gjort förut, för runt ett och ett halvt år sen. Minns att E direkt kopplade det till migrän och ordinerade huvudvärkstabletter och solglasögon.
 
Solglasögon kändes lite överdrivet just ikväll, men huvudvärkstabletter blev det. Och vätskeersättning. Och sen sängen. För om det är migrän, så finns det som sagt några olika alternativ till orsaker:
  1. Vätskebrist - därav vätskeersättningen
  2. Sömnbrist - därav en tupplur
  3. Värmen
  4. Nåt "skit" i kroppen
Efter att ha fått sova en stund så har jag återfått fullt seende, men jag har fortfarande en lätt pannlobshuvudvärk. Så migrän känns ju rimligt. Inte för att det sker speciellt ofta, men om det är något av ovanstående - eller ännu troligare, en kombination av alla fyra - som är orsaken, så känns det rätt logiskt.
 
Det blir hursomhelst en tidig kväll. Och jag förlåter mig själv för det låga tempot och blir rätt nöjd över att jag tog mig fram alls.

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback