Announcement

I veckan skickade Finaste och jag ut en hög med fint förseglade kuvert.
 
 
Vid första anblicken ser de ut som julkort. Vilket de (som ni säkert nu fattat) inte är.
 
Såhär ser nämligen kuvertens innehåll ut:
 
 
Korten har jag själv tillverkat. Kyrkan på bilden är Nyeds kyrka i Molkom, och där, mina vänner, ämnar Finaste och jag gifta oss i juni!
 
Det är bara våra familjer och närmsta släktingar som fått korten hemskickade. Till vigseln får naturligtvis vemsomhelst komma. Då är det bara roligt om så många som möjligt närvarar. Kvällen ägnar vi helt åt oss och våra familjer på en restaurang här i stan. En vecka senare tänkte vi bjuda in till grillfest med mingel och mat en hel kväll. Dels är det ingen av oss som orkar rådda med en stor fest, dels är jag obekväm i tanken på att sitta och se vacker ut i vit klänning en hel kväll och dels känns det bara knepigt att kollegor, vänner, familj, travfolk, körfolk och annat löst folk som överhuvudtaget inte känner varandra, ska sitta och umgås med folk de annars aldrig skulle umgås med, en hel kväll. Istället bjuder vi in till en avslappnad kväll, där jag kan mingla runt i jeans (om jag så vill) och folk får komma och gå som de önskar.
 
Så. Den tjugoåttonde juni, klockan halv fem, står Nyeds vackra, röda träkyrka öppen för den som vill bevittna min och Finastes vigsel. Den femte juli grillar vi och snackar dynga en hel natt.
 
Vill ni vara med?

Kommentarer
Victoria säger:

Wow! Grattis! Vad kul Maria :) kramar

Svar: Tack så jättemycket! =)
Maria P

2013-12-15 | 21:11:01
Bloggadress: http://vickz83.blog.se
Marita säger:

Vilken glädjande nyhet, Maria!! Stort Grattis!! :)
Kram på dig

Svar: Tack! =D
Maria P

2013-12-16 | 21:40:41
Gunilla säger:

Massor med GRATTIS!! Hälsa o gratta blivande maken också!! Kram Gunilla
PS. Synd bara att det inte blir i din hemkyrka så att vi kunde gått och tittat på er. :-)

2013-12-18 | 12:42:05

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback