Lykta

Som alla torsdagar var det min öppningsdag på jobbet idag. Supermysigt med dessa lugna morgnar; då känner jag att jag kan ge fler barn mer egentid och jag hinner prata med dem på ett lite annat sätt.
 
Dagen avslutades med att jag och ett par, tre kids byggde en snölykta. Tre värmeljus satte vi i, en kvart senare hade alla tre slocknat. Men det gjorde inget. Lite lek i snöhög och gos med fina barn gör mycket för det mentala välbefinnandet. Det behövs alltid. Alltid.
 
Eftermiddagen och kvällen har gått i ett; direkt jag kom hem satte jag fart och drog en snabb löprunda runt Rud. Snabb dusch, sen direkt ner för möte med J. Relativt bra träff med lite nya insikter. Ingefärste bjöd han på, dessutom. Full fart därifrån till gymet för core och stretch, det satt fint med båda. Corepasset gjorde jag grymt bra, om jag får säga det själv (ja, vem skulle annars göra det?).
 
Imorgon är det lussefirande på jobbet. Vi har lagt in en överväxel med övningar i veckan, och jag har blivit tårögd av stolthet varje dag. Jag ser, lugnt sagt, fram emot morgondagen.
 
Lussa lugnt!

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback