När juldagsmorgon glimmar

Nja... någon glimmande juldagsmorgon vet jag inte om det var... Som vanligt var jag med vännerna och sjöng på midnattsmässan. Det är garanterat ett av mina favorittillfällen att sjunga på och en stor del av orsaken till att jag gärna avslutar mina julaftnar här nere.
 
Vid ett var jag i säng, men somnade väl inte förrän vid halv två. Vid fem var det bara att masa sig upp igen och klockan sex var det samling i nästa kyrka, nu för julotta. Jag brukar hänga på mammas kör här nere, alltid lika kul att få sjunga gamla godingar.
 
Vi var hemma strax efter åtta och efter en tallrik havregrynsgröt toppad med tranbär, kröp jag ner bredvid Finaste igen och lyckades sova i drygt en timme till.
 
Upp och fräscha till sig, sen kom TheRese och tog mått och vi diskuterade brudklänning. Det kommer bli superbra; inte alls sådär prinsesstårterosafluffigt och tramsigt, utan lite mer bohemiskt och enkelt. Precis som jag vill ha det. Sen en snabb sväng till Skövde och en ännu snabbare visit till Ljungstorp där jag lämnade lite julklappar till K, J och S. Efter det har det blivit en löprunda, lite mat och en kopp kaffe. Nu stundar en lugn kväll med ett glas vitt och lite familjeflum.
 
Hörs!
 
Ett par instagram från igår:
 
Julfrukosten: Havregrynsgröt toppad med linfrön samt en kopp kaffe och ett kokt ägg.
 
 Bernad på roadtrip.
 
 Missan. Katten jag överlät på mormor för flera år sedan. Hon har lagt på sig en del...
 
 Julaftons bästa: Jag fick mandeln! Passar väl rätt bra?
 
 Mormor och E tävlar om tredjeplatsen i Fia med knuff.
 
 Kort konstaterande: Gammal är äldst.

Kommentarer
F säger:

Det är första gången Bernad åker bil. Han ser ut att stortrivas! Glad att han utför sitt uppdrag och håller sig till vår överrenskommelse ;).

2013-12-25 | 20:00:35

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback