Att få napp

Som pedagog på förskola så händer det att man tjyvar åt sig barnens nappar när man tycker att de klarar sig utan dem för stunden. En del vill gå och mumsa på nappen en stund när de kommit fast efter någon kvart brukar jag be om nappen och lägga den på barnets hylla, under förutsättning att barnet ifråga kommit igång med sin dag.
 
Igår tog jag lille Es napp och därefter blev det mycket att göra. Som tur var hade han ett litet senilsnöre med fäste i nappen, så jag knäppte fast den i västen på mig själv då jag hade svårt att hinna gå iväg ända bort till hans plats.
 
Jag hade nappen i västen när jag tog emot barn, jag hade nappen i västen vid storsamling, jag hade nappen i västen vid lilla samlingen... Jag kom på att jag hade den kvar i västen när vi kom in efter utevistelsen, före lunch.
 
Min chef skrattade gott när hon såg mig stå i långkalsonger (hade precis strippat av mig jeansen för att hänga in dem i torkskåpet), barfota, mössa, hjälm (hade ju åkt stjärtlapp) samt en napp i västen.
 
Det borde vi fotat egentligen...

Kommentarer

Tyck och tänk här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback